1 | Žouželková Blanka, Štěpařová Eva Obnova zámku v Moravské Třebové. Postup a problémy MTZ - Moravskotřebovský zámek - renesance v evropském kontextu; 2010, s. 69-72 Koncepce renovace zámku a zámeckého areálu. Zhodnocení obnovy realizované po etapách v letech 1996-2010. |
---|
2 | Varhaník Jiří Místo hradu Rábí mezi časnými renesančními importy MTZ - Moravskotřebovský zámek - renesance v evropském kontextu; 2010, s. 37-43 Popis severního vnějšího opevnění hradu Rábí vycházejícího z italských renesančních fortifikací a vyloučení autorství Benedikta Rieda. Poznámky, fotodokumentace, něm. resumé. |
---|
3 | Říhová Vladislava Sochařská výzdoba moravskotřebovského zámku Ladislava Velena ze Žerotína MTZ - Moravskotřebovský zámek - renesance v evropském kontextu; 2010, s. 53-59 Rozmístění výzdoby, popis reliéfů, datace a určení dvou neznámých sochařů, pojmenovaných autorkou jako Mistr arkád a Mistr věže Poznámky, literatura, fotodokumentace, něm. resumé. |
---|
4 | Říhová Vladislava Ladislav Velen ze Žerotína jako mecenáš - na okraj nových i starších zjištění MTZ - Moravskotřebovský zámek - renesance v evropském kontextu; 2010, s. 44-52 Výzkum a zhodnocení mecenášských aktivit vedlo k zpřesnění a doplnění informací o realizovaných novostavbách a přestavbách sakrálních objektů a zámku v Moravské Třebové. Poznámky, literatura, fotodokumentace, něm. resumé. |
---|
5 | Muchka Ivan P. Sebastiano Serlio, l_opera rustica a zámek v Moravské Třebové MTZ - Moravskotřebovský zámek - renesance v evropském kontextu; 2010, s. 60-68 Zámek v Moravské Třebové je nejucelenějším příkladem aplikace rustiky v české renesanční architektuře. Kompozice průčelí v nádvoří je převzatá ze Serliova díla Libro estraordinario. Poznámky, fotodokumentace, nákresy, něm. resumé. |
---|
6 | Čehovský Petr Portál zámku v Moravské Třebové(1492) v kontextu středoevropského umění konce 15. a první poloviny 16. století MTZ - Moravskotřebovský zámek - renesance v evropském kontextu; 2010, s. 31-36 Komparace se zámeckým portálem v Tovačově, oba vznikly v roce 1492, ale reprezentují rozdílné přijetí renesančního slohu. Poznámky, fotodokumentace, něm. Resumé. |
---|